NZT - straipsniai :PRADĖTOS ŽEMĖS PAĖMIMO PROCEDŪROS DĖL „VIA BALTICA“ RUOŽO TARP KAUNO IR SUVALKŲ REKONSTRUKCIJOS

 

English

 Pradžia
Lankytojų statistika
Iš viso apsilankė: 21301957
Šiandien apsilankė: 18771
Dabar naršo: 63
Aktualijos
2020-11-23
PRADĖTOS ŽEMĖS PAĖMIMO PROCEDŪROS DĖL „VIA BALTICA“ RUOŽO TARP KAUNO IR SUVALKŲ REKONSTRUKCIJOS

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT), prisidėdama prie sėkmingo ypatingos valstybinės svarbos magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai rekonstrukcijos projekto įgyvendinimo, pradėjo žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.

Lapkričio 20 d. NŽT direktorius Laimonas Čiakas pasirašė įsakymus dėl dviejų ypatingos valstybinės svarbos projektų, kuriais yra patvirtintas žemės paėmimas visuomenės poreikiams Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybių teritorijose.

Magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožui nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstruoti bus paimta 713 privačios ir valstybinės žemės sklypų, kurių plotas – 568,4 ha, bei 29,0642 ha ploto laisvos valstybinės žemės.

Pagal žemės paėmimo visuomenės poreikiams Marijampolės savivaldybėje projekto sprendinius visuomenės poreikiams bus paimami 352 (182,2882 ha ploto) privačios žemės sklypai, 50 (90,4123 ha ploto) valstybinės žemės sklypų, 9,8568 ha ploto laisvos valstybinės žemės. Šiuo projektu yra formuojami 9 kitos paskirties (naudojimo būdas – susisiekimo ir inžinerinių tinklų koridorių teritorijos) žemės sklypai.

Kalvarijos savivaldybėje pagal žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto sprendinius visuomenės poreikiams bus paimami 276 (196,3163 ha ploto) privačios žemės sklypai, 35 (99,4003 ha ploto) valstybinės žemės sklypai, 19,2074 ha ploto laisvos valstybinės žemės. Šiuo projektu formuojama 15 kitos paskirties (naudojimo būdas – susisiekimo ir inžinerinių tinklų koridorių teritorijos) žemės sklypų.

„VIA Baltica“ transporto koridoriaus Lietuvos dalies projektas ypatingos valstybinės svarbos projektu buvo pripažintas Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. birželio 18 d. nutarimu Nr. XII-380 „Dėl „VIA Baltica“ transporto koridoriaus Lietuvos dalies projekto pripažinimo ypatingos valstybinės svarbos projektu“.

Magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstravimo specialusis planas buvo patvirtintas ir pagal šį specialųjį planą žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra buvo pradėta Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus 2019 m. lapkričio 20 d. nutarimą Nr. 1177 „Dėl Magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstravimo specialiojo plano patvirtinimo ir Žemės paėmimo visuomenės poreikiams magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožui nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstruoti procedūros pradžios“.

Daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo rekonstrukciją planuojama baigti iki 2026 metų. Naujasis A5 kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas atitiks tarptautinius greičio ir saugumo standartus, kurie keliami visam transeuropinio tinklo keliui E67. Įgyvendinę visus projektui keliamus reikalavimus, kelininkai tikisi, kad magistralėje pagerės susisiekimas ir eismo saugumas, važiavimo greitis bus padidintas iki 130 km/h, panaikintos visos vieno lygio sankryžos ir pervažos, sankryžos bus įrengiamos išlaikant 5 km atstumą tarp jų, o tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio.

Žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras „Via Baltica“ kelio ruožui Nacionalinė žemės tarnyba planuoja baigti iki numatomos kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai statybų pradžios.

 

 

 

 

 
Spausdinimo versija  Spausdinimo versija

  
     
Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos. Kodas 188704927
 Gedimino pr. 19, LT-01103 Vilnius. Tel. 8 706 86666, faks. 8 706 86949, el. paštas nzt@nzt.lt
Biudžetinė įstaiga, duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre.
Kontaktai | Svetainės struktūra | Lankytojo atmintinė
Pagrindinė svetainės versija pritaikyta naudotis neįgaliesiems.